کاریزما در محل کار

توسعه کاریزما اجتماعی به عنوان یک کارمند نابینا یا کم بینا

بیایید از کاریزما اجتماعی صحبت کنیم (ارتباط با دیگران با همدلی، احساسات و دیپلماسی)، اما قبل از انجام این کار، باید اعلام کنم: اشکالی ندارد که آدم ساکتی باشید! افراد درون گرا، برون گرا، یا کسانی که در مرز بین این دو قرار دارند، دوگرایان، می توانند مهارت های اجتماعی عالی داشته باشند. چه انرژی خود را از زمانی که تنها می گذرانید یا با دیگران صرف کنید، و چه به طور طبیعی محتاط باشید یا پرحرف باشید، می توانید مهارت های اجتماعی را که ما آن را “کاریزما” می نامیم، پرورش دهید. و از آنجایی که برخی از تفاوت های ظریف کاریزما ماهیت بصری دارند، فکر می کنم مهم است که آنها را به وضوح تعریف و توصیف کنیم.

فرد درون گرا یا برون گرا

کاریزما اجتماعی یا شخصی چیست؟

با توجه به روانشناسی امروز کاریزما چیست؟ آیا آن را دارید؟، “کاریزما شخصی مجموعه ای از مهارت های اجتماعی و عاطفی پیچیده است. آنها به افراد کاریزماتیک اجازه می دهند تا در سطح عاطفی عمیقی بر دیگران تأثیر بگذارند و به طور مؤثر با آنها ارتباط برقرار کنند و ارتباطات بین فردی قوی برقرار کنند.

 

در این مقاله به بررسی عناصر تشکیل دهنده کاریزما می پردازیم: 

۱. بیان عاطفی: توانایی انتقال احساسات واقعی

۲. حساسیت عاطفی: توانایی تشخیص احساسات دیگران و ارتباط با آنها

۳. کنترل عاطفی: توانایی مهار احساسات و نمایش عواطف به طور هدفمند

۴. بیان اجتماعی: توانایی برقراری ارتباط موثر با کلمات و زبان بدن

۵. حساسیت اجتماعی: توانایی تشخیص ارتباطات کلامی و غیرکلامی زیرکانه

۶. کنترل اجتماعی: توانایی کنترل کردن خود با عزت نفس و اطمینان

هدف نشان دادن توانایی ها در تعادل است. نمایش بیان اجتماعی بدون محدودیت یا حساسیت می تواند دیگران را ناامید کند – برای مثال، همکاری که با علاقه و تعصب درگیر است، اما از صحبت کردن دست نمی کشد. از سوی دیگر، داشتن خویشتن داری بدون توانایی ارتباط با دیگران یا اشتراک گذاری با آنها می تواند بی رحمانه یا غیر اجتماعی باشد.

کاریزما در ارتباط گزفتن با همکار

توسعه کاریزما اجتماعی

با توجه به این مقاله روانشناسی، 4 راه برای تقویت جذابیت و تقویت شش عنصر اصلی وجود دارد، و شما می توانید همه را توسعه دهید، موارد زیر می تواند به توسعه شش عنصر کاریزمای اجتماعی کمک کند:

تفسیر و انتقال احساسات را تمرین کنید. اگر در شناسایی احساسات مهارت نداشته باشید، انتقال دقیق احساسات یا تفسیر احساسات دیگران غیرممکن است. زمانی را برای شناخت احساسات خود در موقعیت های مختلف اختصاص دهید. درخواست انتقاد سازنده از ارتباطات کلامی و غیرکلامی و ابراز احساسی می تواند مفید باشد. بیاموزید که کجا برتر هستید و جایی برای پیشرفت دارید. همچنین با گوش دادن و تفسیر لحن صدا و درخواست از یک دوست بینا یا یکی از اعضای خانواده که نشان دهد دیگران چگونه احساسات خود را به صورت غیرکلامی ابراز می کنند، بیابید که چگونه دیگران احساسات خود را بیان می کنند. ممکن است بخواهید با یک دوست بینا که می تواند تفاوت های ظریف زبان بدن را در زمینه ها و محیط های کاری مختلف توصیف کند، فیلم تماشا کنید و از مکان های عمومی بازدید کنید.

مهارت های اجتماعی را تمرین کنید. در فعالیت های اجتماعی شرکت کنید و با دیگران ملاقات کنید تا ارتباطات کلامی و غیرکلامی را تمرین کنید. هنگام صحبت با دیگران، گوش دادن فعال و عناصر یک مکالمه (شامل احوالپرسی مناسب، گفتگوی رفت و برگشتی و نتیجه گیری) را تمرین کنید. به یاد داشته باشید که با احساس راحتی و اعتماد به مهارت های خود، باورهای نادرست و توقعات پایین از خود را برطرف کنید.

 

 کنترل اجتماعی را تمرین کنید.

“چهار راه برای تقویت کاریزمای اجتماعی” می گوید: “تحقیقات ما نشان داده است که بخش بزرگی از چیزی که افراد را کاریزماتیک می کند این است که آنها دارای تعادل و حضور اجتماعی هستند، چیزی که ما آن را “Savoir faire” می نامیم. در نظر بگیرید که وقتی با دیگران ملاقات می کنید یا با آنها صحبت می کنید چگونه با آنها روبرو می شوید – درخواست انتقاد سازنده از دیگران بسیار مهم است. شما می خواهید با دریافت این انتقادات موضوعات مناسب و مواردی که باید اجتناب کنید را بدانید. چگونه می توان در برخورد اول تاثیر خوب گذاشت؛ چگونه خود را با اعتماد به نفس نشان دهید؛ چگونه احساسات خود را کنترل کنید؛ و چگونه می توان با باقی ماندن به عنوان یک شنونده درگیر و پرسیدن سوالات بعدی، احساس مهم و جالب بودن را در دیگران ایجاد کرد.

هدف از تمرین مهارت های فوق الذکر و بهبود کاریزما اجتماعی شما، برقراری ارتباط واقعی با دیگران است. برای انجام این کار، هر دو طرف باید به طور واقعی به نظرات، احساسات و تجربیات یکدیگر اهمیت دهند، اگرچه شما فقط مسئول نحوه گوش دادن و مهارت به اشتراک گذاشتن خود هستید. با این حال، اگر فردی که با او صحبت می کنید در نشان دادن همین نگرانی به شما مهارت داشته باشد، یک رابطه معنادار می تواند ایجاد شود!

نتیجه تمرین ارتباط موثر در محل کار: ایجاد کاریزما

منبع مقاله:

aphconnectcenter.org

Loading

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.